Onderzoek cliëntenervaringen

Edese inwoners geven een ruime voldoende voor de hulp en ondersteuning die zij ontvangen voor zorg, jeugdhulp of begeleiding naar werk. Dat blijkt uit het ervaringsonderzoek ‘Op waarde(n) geschat’ dat in opdracht van ons is uitgevoerd.

Uitkomsten onderzoek

Lees de samenvatting van het onderzoek (pdf) of het gehele rapport (pdf).

Het onderzoek bestond uit een enquête, interviews en groepsgesprekken. Cliënten in Ede vinden vertrouwen, toegankelijkheid, partnerschap, eigen regie en een passende aanpak erg belangrijk. Hierop is verbetering mogelijk. Vooral jongeren die in een instelling verblijven en cliënten die hulp of begeleiding krijgen bij het vinden van werk, geven aan dat op deze punten verbetering nodig is.

Verbeteren

Wij gaan hierover in gesprek met inwoners en zorgaanbieders. Verder blijkt ook dat cliënten behoefte hebben aan meer persoonlijke en toegankelijke communicatie. Samen met zorginstellingen gaan wij aan de slag voor een betere bereikbaarheid en vindbaarheid van hulp en ondersteuning. Deze moet afgestemd zijn op specifieke groepen zoals mensen met een beperking, ouderen en migranten.