In deze coronatijd is het extra belangrijk om goed voor uzelf te zorgen. Als u gezond eet, genoeg beweegt, goed slaapt en voldoende ontspant, versterkt u uw immuunsysteem. Dan bent u beter bestand tegen ziektes. Daarom vindt u op deze pagina tips om gezond te eten en voldoende te bewegen in 2021.

Tips om gezond te eten

  • Zorg voor een goede basis: 3 maaltijden per dag, 250 gram groenten en 2 stuks fruit, variatie en eet niet teveel.
  • Neem de tijd voor je ontbijt: zet het ’s avonds vast klaar, eet samen, eet vezels.
  • Wees bewust van wat je eet en drinkt: water, thee en koffie (zonder suiker) en alleen sap en frisdrank in het weekend.
  • Kies tussendoor vaak voor gezond: fruit, rauwkost en yoghurt zijn gezonde tussendoortjes, eet de ongezondere dingen (bijvoorbeeld koekjes) in kleine porties.
  • Kook zelf en plan je eten van tevoren, dan is de verleiding om niet zelf te koken minder groot.
  • Eet gezellig aan tafel: maak de tafel gezellig en geniet van de maaltijd.
  • Leer lastige eters beter te eten: neem van alles wat en niet alleen maar van wat je het lekkerst vindt.

Recepten

Deze recepten geven u inspiratie om gezond en goedkoop te koken:

Naar het overzicht