Website vernieuwd: Beter vinden, sneller regelen en altijd actueel

Vanaf dinsdag 10 juli heeft de gemeente Ede een nieuwe website. De website is nu overzichtelijker en beter toegankelijk voor bezoekers via een tablet of mobiele telefoon. Maar hoewel er veel verandert, vindt u ons nog steeds op www.ede.nl.

De nieuwe website

Toptaken

De nieuwe website is een zogenaamde toptaken website. Onderwerpen waar websitebezoekers veel vragen over hebben, komen als eerste naar voren: de 6 toptaken. Dit wordt dagelijks bekeken en eventueel aangepast. Hierdoor bent u vaak al in één muisklik bij de informatie die u zoekt.

Sneller en actueler

De nieuwe website is overzichtelijk, snel en actueel. Dat maakt zoeken makkelijker en sneller. Het is makkelijker geworden om zaken zelf te regelen vanachter de computer en op de mobiele telefoon. Actuele onderwerpen vindt u altijd op de homepage en door de verbeterde zoekmachine vindt u snel wat u zoekt. Op de oude website stond veel informatie, waardoor je snel het overzicht kwijt kon raken.

Toegankelijk

Ruim 300 inwoners testten onze nieuwe website. Ook werden mensen met een visuele beperking en laaggeletterden  gevraagd om de website te beoordelen. We hebben bijvoorbeeld voor een specifieke kleur blauw gekozen, omdat deze het beste contrast geeft voor inwoners met een visuele beperking. Het is belangrijk dat onze website toegankelijk is voor alle inwoners.

Kunt u iets niet vinden?

Op alle pagina’s van de nieuwe website kunt u opmerkingen of suggesties achterlaten via de feedback knop. Heeft u een vraag en kunt u het antwoord toch niet vinden op de website? Stel dan uw vraag via of aan ons KlantContactCentrum via 14 0318.

Naar overzicht