Bemiddeling bij Wmo

  • U heeft ondersteuning aangevraagd vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning).
  • U bent het niet eens met de beslissing van de gemeente Ede of de zorgaanbieder en u komt er niet uit na overleg met gemeente/zorgaanbieder.
  • U kunt dan een onpartijdige bemiddelaar (mediator) inschakelen. Die luistert naar beide kanten en probeert een oplossing te vinden waar u én de gemeente of zorgaanbieder tevreden mee is.
  • U hoeft hiervoor niet te betalen. Dat doen wij voor u.
  • U kunt altijd een klacht of bezwaar indienen, ook nadat u gebruik heeft gemaakt van mediation.

  • De mediator gaat in gesprek met u en met de gemeente of zorgaanbieder om te kijken wat het probleem is.
  • Meestal voert de mediator één of twee gesprekken van ongeveer anderhalf uur.
  • Vaak is dit genoeg om een oplossing te vinden waar u beide tevreden mee bent.

U kiest één van de bemiddelaars (mediators) hieronder en neemt daar zelf contact mee op. De mediator neemt daarna contact op met de gemeente of de zorgaanbieder voor een eerste afspraak.

Maarten Bakker

Anja van de Pol

Karen Verhoef

De voordelen van bemiddeling:

  • Het is laagdrempelig.
  • U krijgt de tijd om uw kant van het verhaal te vertellen.
  • U denkt zelf mee over het vinden van een oplossing.