Bladactie

  • U ruimt samen met uw buurt het blad in uw straat op.
  • Het verzamelde bladafval halen wij graag bij u op binnen de bebouwde kom.
  • Meld u hiervoor aan via de knop hieronder.
  • Aanmelden voor het ophalen van bladafval kan tot vrijdag 25 november.
  • Als gemeente verwijderen we in elke straat het blad. Als ergens veel blad ligt of als bladeren problemen veroorzaken in het verkeer, komen we meerdere keren. We zijn hierbij afhankelijk van het weer, maar we proberen alles voor 1 januari 2023 op te ruimen. Wilt u het blad, dat naast auto’s in de goot ligt, op de weg vegen? Dan is de kans op bevuiling van de auto’s door bladblazers kleiner.
Ga naar het aanmeldformulier

  1. U meldt zich als groep aan via bovenstaand formulier. Als wij meer informatie nodig hebben, neemt de wijkbeheerder contact met u op.
  2. U krijgt rechtstreeks contact met de werkleider van ACV BOR. Zij ruimen in opdracht van de gemeente het blad op. Samen maakt u een afspraak voor het ophalen van het verzamelde blad.
  3. U legt het blad klaar op de afgesproken tijd en locatie.

  • Naast het opruimen van uw eigen terrein, moet u ook een deel van de openbare ruimte bladvrij maken.
  • Het verzamelde blad is schoon. Dat betekent dat er geen stenen, takken, tuinafval of snoeiafval tussen zit. Kijk voor het inleveren van snoeiafval op de website van ACV.
  • Het verzamelde blad ligt op een plek die goed bereikbaar is voor de vrachtwagen van ACV. Leg het niet tegen een hek of schutting aan.
  • Als gemeente stellen wij geen bladkorven beschikbaar. Wel mogen bewoners hun eigen bladkorf plaatsen. Deze moet minimaal twee bij twee meter groot zijn en staat niet bij een boom of struik. Op die manier kan de knijper van de vrachtwagen er goed bij. De verkeersveiligheid mag niet in gevaar komen door deze bladkorf.
  • Na overleg met de werkleider van ACV BOR legt u het blad klaar op de afgesproken tijd en locatie. Ligt het blad er te laat, dan wordt dit pas weer meegenomen tijdens de eerste veegronde van 2023.
  • De actie geldt alleen binnen de bebouwde kom.

Welke gegevens vragen wij van u?

Om een afspraak met u te maken, hebben we gegevens van u nodig. Het gaat om uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en de adressen die ook meedoen met het opruimen. Deze vult u in op het aanmeldformulier. De gegevens gebruiken wij alleen voor het ophalen van het bladafval.

Waarom vragen wij deze gegevens?

Deze gegevens hebben wij nodig om contact met u op te nemen over uw aanmelding. Daarna heeft de werkleider van ACV BOR ze nodig om een afspraak met u te maken.

Hoe gaan wij om met uw gegevens?

Wij gebruiken uw gegevens alleen voor het ophalen van uw bladafval. Alleen de werkleider en onze medewerkers die uw aanmelding verwerken ontvangen deze gegevens. Dit gebeurt in een beschermde omgeving.