Home
Nieuws
-
Kom ontbijten met het nieuwe bestuur
Gemeente Ede heeft sinds kort een nieuw college van burgemeester en wethouders. Dat is een mooi moment om elkaar te ontmoeten. Daarom nodigt het college u graag uit voor een gezellig kennismakingsontbijt op woensdag 8 juli. Alle inwoners en ondernemers uit de gemeente Ede zijn van harte welkom om binnen te lopen, een ontbijtje te pakken en op een ontspannen manier kennis te maken met het nieuwe bestuur.
-
Overheden starten uitvoering Aanpak Veluwe
Het Rijk, de provincie Gelderland, de waterschappen en de gemeenten starten met de uitvoering van de Aanpak Veluwe. Hiervoor stelt het kabinet 300 miljoen euro beschikbaar. Vandaag ondertekenden de betrokken overheden een samenwerkingsovereenkomst en het eerste uitvoeringsplan. Met de investering werken zij aan herstel van natuur en beekdalen, verbetering van water en bodem en vermindering van de stikstofuitstoot. Daarmee ontstaat stap voor stap weer ruimte voor vergunningverlening, woningbouw, economische ontwikkeling en een toekomstbestendige landbouw.