Collecteren en flyeren
- U wilt collecteren of verkopen voor een goed doel.
- Of op straat reclame maken.
- Dan vraagt u een vergunning aan of u doet een melding.
Flyeren
U heeft een meldplicht als u reclamemateriaal, gedrukte of geschreven stukken of afbeeldingen wilt verspreiden.
Uw melding
U meldt uw activiteit twee weken van te voren via het digitale formulier. Op het formulier vragen we u naar:
- de reden van verspreiding
- de aard van het reclamemateriaal
- de datum van verspreiding
- het tijdstip van verspreiding
- de plaats van verspreiding
We letten bij uw melding op de gevolgen voor openbare orde en zedigheid. Zo mogen de teksten anderen niet kwaad maken.
Regels
- U zorgt ervoor dat het terrein schoon achterlaat. Doet u dit niet, dan doet de gemeente dit op uw kosten.
- U gebruikt geen geluidversterkende apparatuur.
- U neemt geen standplaats in.
Collecteren
- Als u voor een goed doel wilt collecteren of spullen wilt inzamelen of verkopen, of leden of donateurs wilt werven dan vraagt u een vergunning aan. Hiervoor gebruikt u het digitale formulier Collecte en kansspelen.
- Bij het beoordelen van uw aanvraag bekijken wij of de gevraagde periode past in het collecteplan. Zo zorgen we voor spreiding van de collectie-activiteiten.
- Bij grote landelijke acties toetsen wij uw aanvraag aan het advies van het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF).
- Staat u op het collecterooster 2019-2022, dan hoeft u geen vergunning aan te vragen voor de aan u toegewezen weken op dit rooster.
Uw persoonsgegevens
Welke gegevens vragen wij van u?
Wij vragen altijd om uw Burgerservicenummer (BSN), achternaam, postcode, huisnummer, straatnaam, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres. Als dat aan de orde is vragen we ook uw Kamer van Koophandel-nummer en bedrijfsgegevens. Het kán zijn dat wij meer gegevens nodig hebben, omdat uw aanvraag niet duidelijk of concreet genoeg is. Dan leest u dit in de brief of mail die u van ons ontvangt.
Waarom vragen we deze gegevens?
Deze gegevens hebben wij nodig om u te kunnen identificeren en op uw aanvraag te reageren.
Hoe gaan wij om met uw gegevens?
Wij gebruiken uw gegevens alleen voor de behandeling van uw aanvraag. De medewerkers die betrokken zijn bij de afhandeling van uw aanvraag ontvangen uw aanvraag en uw gegevens.