Verhuizing doorgeven
- U geeft uw verhuizing door aan de gemeente waar u gaat wonen.
- Dat kan online met DigiD of persoonlijk bij de balie Publiekszaken. Let op! De balies zijn alleen nog open op afspraak. Een afspraak maken doet u via het digitale formulier.
- Geeft u uw verhuizing online door, dan krijgt u de gegevens van uw partner of geregistreerd partner en kinderen te zien nadat u hebt ingelogd met uw DigiD.
U kunt hen dan 'meeverhuizen'. - Geef uw verhuizing door vanaf 28 dagen vóór uw verhuizing tot uiterlijk vijf dagen na uw verhuizing.
Wie mag de verhuizing doorgeven
- Iedereen van 16 jaar of ouder voor zichzelf.
- Samenwonende echtgenoten/geregistreerde partners voor elkaar.
- De ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen.
- Ouders voor inwonende meerderjarige kinderen.
- Meerderjarige kinderen voor inwonende ouders.
- De curator voor iemand die onder curatele is gesteld.
- Een gemachtigde voor de persoon die hem/haar schriftelijk heeft gemachtigd.
Uw persoonsgegevens
Welke gegevens vragen wij van u voor het doorgeven van een verhuizing en waarom vragen wij hierom?
Wij vragen altijd om uw naam, voornamen, geboortedatum, e-mailadres en telefoonnummer en eventueel uw burger service nummer.
Waarom vragen we deze gegevens?
Deze gegevens hebben wij nodig om op uw verzoek te reageren.
Hoe gaan wij om met uw gegevens?
We gebruiken uw gegevens alleen voor de behandeling van uw verzoek. De medewerkers die betrokken zijn bij de afhandeling van uw verzoek ontvangen uw verzoek en uw gegevens.
Verhuizing doorgeven aan anderen
De gemeente geeft verhuisberichten van burgers door aan andere overheden en publieksrechtelijke instellingen zoals de belastingdienst, pensioenfondsen en de Sociale Verzekeringsbank. Geef uw verhuizing zelf door aan andere — commerciële — instellingen zoals banken.