Verhuizen naar het buitenland
- Bent u in een periode van één jaar langer dan acht maanden in het buitenland?
- Dan schrijft u zich uit bij de gemeente Ede.
- Blijven er gezinsleden op uw woonadres achter? Dan moet iedereen die verhuist, persoonlijk naar het loket van de gemeente komen. Neem per persoon een geldig identiteitsbewijs mee. Let op! De balies zijn alleen nog open op afspraak. Een afspraak maken doet u via het digitale formulier.
- Blijft er niemand in uw huis achter? U kunt uw vertrek digitaal via onderstaande button doorgeven.
- De uitschrijving kost niets, een bewijs van uitschrijving kost € 10,45.
Wie mag de uitschrijving doorgeven
- Iedereen boven de 16 jaar voor zichzelf.
- Samenwonende echtgenoten/geregistreerde partners voor elkaar.
- De ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen.
- Ouders voor inwonende meerderjarige kinderen (als u samen vertrekt).
- Meerderjarige kinderen voor inwonende ouders (als u samen vertrekt).
- De curator voor iemand die onder curatele is gesteld.
Stappenplan voor uitschrijven
Wanneer geeft u uw vertrek door?
- U geeft uw vertrek binnen 5 dagen vóór uw daadwerkelijke vertrek uit Nederland door.
- De datum van aangifte bij de gemeente wordt uw datum van uitschrijving.
- Het is niet mogelijk uw vertrek eerder dan 5 dagen vóór uw vertrek door te geven.
- Uw verhuizing naar het buitenland wordt doorgegeven aan andere instanties van de overheid.
Uw persoonsgegevens
Welke gegevens vragen wij van u voor het doorgeven van een verhuizing naar het buitenland en waarom vragen wij hierom?
Wij vragen altijd om uw naam, voornamen, geboortedatum, e-mailadres en telefoonnummer en eventueel uw burger service nummer.
Waarom vragen we deze gegevens?
Deze gegevens hebben wij nodig om op uw verzoek te reageren.
Hoe gaan wij om met uw gegevens?
We gebruiken uw gegevens alleen voor de behandeling van uw verzoek. De medewerkers die betrokken zijn bij de afhandeling van uw verzoek ontvangen uw verzoek en uw gegevens.