Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)
- Dit uittreksel bevat uw persoonsgegevens, zoals uw naam, adres en geboortedatum.
- U vraagt het uittreksel aan in de gemeente waar u als inwoner staat ingeschreven.
- Bij ons kan dat digitaal via onderstaande button.
- U kunt het ook schriftelijk of persoonlijk aanvragen bij de balie Publiekszaken. Let op! De balies zijn alleen nog open op afspraak. Een afspraak maken doet u via het digitale formulier.
- Een uittreksel kost € 10,65. U betaalt via iDeal.
- Als u het uittreksel persoonlijk aanvraagt bij de balie Burgerzaken, kunt u het direct meenemen.
- Als u het uittreksel schriftelijk aanvraagt, dan wordt het uittreksel na ongeveer drie weken opgestuurd naar het adres dat bij ons bekend is.
- Let op: u krijgt geen geld terug als u het uittreksel in Ede aanvraagt en Ede het uittreksel niet heeft. Er zijn dan wel kosten gemaakt om de gegevens op te zoeken.
Meenemen of meesturen
Vraagt u het uittreksel persoonlijk aan bij de balie Burgerzaken? Neem dan mee:
- Een geldig legitimatiebewijs
Vraagt u het uittreksel schriftelijk aan? Stuur dan het volgende mee:
- Uw aanvraag met uw handtekening
- Kopie van uw legitimatiebewijs
Aanvragen voor iemand anders
U mag het uittreksel ook aanvragen voor iemand anders. Dit doet u aan de balie Burgerzaken.
Neem hiervoor het volgende mee:
- Schriftelijke toestemming van degene voor wie u het uittreksel aanvraagt.
- Een kopie van het identiteitsbewijs van degene voor wie u het uittreksel aanvraagt.
Uw persoonsgegevens
Welke gegevens vragen wij van u voor het aanvragen van een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) en waarom vragen wij hierom?
Wij vragen altijd om uw naam, voornamen, geboortedatum, e-mailadres en telefoonnummer en eventueel uw burger service nummer.
Waarom vragen we deze gegevens?
Deze gegevens hebben wij nodig om op uw verzoek te reageren.
Hoe gaan wij om met uw gegevens?
We gebruiken uw gegevens alleen voor de behandeling van uw verzoek. De medewerkers die betrokken zijn bij de afhandeling van uw verzoek ontvangen uw verzoek en uw gegevens.
Onnodige kosten door bemiddeling
Op het internet bieden organisaties tegen een vergoeding aan om voor u een aanvraag in te dienen of een afspraak voor u te maken. Deze extra kosten kunnen oplopen tot tientallen euro’s. Deze bedrijven zijn geen onderdeel of partner van de gemeente en op geen enkele manier aan ons gekoppeld. Wij adviseren u om daarom zelf uw aanvraag in te dien of afspraak te maken. Zo voorkomt u onnodige kosten.