Hulp bij schulden aanvragen

  • U heeft schulden en komt er zelf niet uit.
  • U kunt om hulp vragen bij de gemeente Ede. Die hulp noemen we schulddienstverlening.
  • Wacht niet te lang met het vragen om hulp.
  • Eerst bekijken wij uw situatie.
  • Bekijk een filmpje met meer uitleg over schulddienstverlening.
Ga naar het digitale aanvraagformulier

  • U kunt digitaal schulddienstverlening aanvragen (zie knop hierboven).
  • Of u komt bij ons langs voor een persoonlijk gesprek. Bel 14 0318 om een afspraak te maken.
  • Is er sprake van een crisis? Wordt u bijvoorbeeld binnenkort uit uw huis gezet of wordt water en elektriciteit afgesloten? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 14 0318.

  • U krijgt een gesprek met een consulent schulddienstverlening.
  • U vult voordat het gesprek plaatsvindt, een formulier in met uw inkomsten, uitgaven en schulden.
  • Afhankelijk van uw persoonlijke situatie bieden wij u een vervolgtraject aan.

Dat kan bijvoorbeeld zijn:

  • Adviesgesprek
  • Cursus Omgaan met Geld (gratis)
  • Budgetbeheer
  • Schuldregeling

  • Piekert u regelmatig over geldzaken? Of is uw geld meestal op vóór het einde van de maand?
  • Als u meer controle op uw geldzaken wilt hebben, doe dan onze gratis cursus Omgaan met Geld.
  • De cursus is in het raadhuis van Ede en start een paar keer per jaar. De cursus is wisselend overdag of ’s avonds.

Kijk voor meer informatie op de pagina Cursus Omgaan met Geld.

Kunt u door omstandigheden (tijdelijk) niet zelf voor uw financiën zorgen? Dan kunt u zich vrijwillig aanmelden voor budgetbeheer. Dat kan bijvoorbeeld ook als u net schuldenvrij bent en hulp kunt gebruiken bij uw geldzaken. Bij budgetbeheer beheren we uw inkomen. We maken samen met u een plan om uw rekeningen op tijd te betalen, zodat er geen schulden of betalingsachterstanden ontstaan.  Ook bekijken we of u via budgetbeheer kunt sparen voor plotselinge uitgaven.

Ga naar het digitale aanvraagformulier.

Wij verwerken de volgende gegevens:

  • Uw aanvraag
  • Datum van aanvraag
  • Uw naam
  • Uw contactgegevens

Waarom vragen wij deze gegevens?

  • Voor het behandelen van uw aanvraag
  • Om contact met u op te nemen

Hoe gaan wij om met uw gegevens?

Wij willen u goed ondersteunen. Daarom is het belangrijk dat wij uw situatie goed kennen.
Wij bewaren daarom uw persoonlijke gegevens in een digitaal dossier. Wij beschermen uw gegevens en houden ons aan de wet. Uw gegevens delen wij alleen met medewerkers die uw aanvraag beoordelen. Met anderen delen wij uw gegevens alleen nadat u daar toestemming voor heeft gegeven. U leest meer over uw privacy en rechten in onze privacyverklaring.