Hulp bij schulden aanvragen

  • U heeft schulden en komt er zelf niet uit.
  • U kunt om hulp vragen bij de gemeente Ede. Die hulp noemen we schulddienstverlening.
  • Wacht niet te lang met het vragen om hulp.
  • Eerst bekijken wij uw situatie.
  • Bekijk de animaties met meer uitleg over schulddienstverlening.
Ga naar het digitale aanvraagformulier

  • U kunt digitaal schulddienstverlening aanvragen (zie knop hierboven).
  • Of u komt bij ons langs voor een vrijblijvend adviesgesprek. Bel 14 0318 om een afspraak te maken.
  • Is er sprake van een crisis? Wordt u bijvoorbeeld binnenkort uit uw huis gezet of wordt water en elektriciteit afgesloten? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 14 0318.

Dat kan bijvoorbeeld zijn:

Kunt u door omstandigheden (tijdelijk) niet zelf voor uw financiĆ«n zorgen? Dan kunt u zich vrijwillig aanmelden voor budgetbeheer. Dat kan bijvoorbeeld ook als u net schuldenvrij bent en hulp kunt gebruiken bij uw geldzaken. Bij budgetbeheer beheren we uw inkomen. We maken samen met u een plan om uw rekeningen op tijd te betalen, zodat er geen schulden of betalingsachterstanden ontstaan.  Ook bekijken we of u via budgetbeheer kunt sparen voor plotselinge uitgaven.

Wilt u hierover alvast meer weten? Bekijk dan eens de animaties Budgetbeheer en Stabilisatie.

Ga naar het digitale aanvraagformulier.

Wij verwerken de volgende gegevens:

  • Uw aanvraag
  • Datum van aanvraag
  • Uw naam
  • Uw contactgegevens

Waarom vragen wij deze gegevens?

  • Voor het behandelen van uw aanvraag
  • Om contact met u op te nemen

Hoe gaan wij om met uw gegevens?

Wij willen u goed ondersteunen. Daarom is het belangrijk dat wij uw situatie goed kennen.
Wij bewaren daarom uw persoonlijke gegevens in een digitaal dossier. Wij beschermen uw gegevens en houden ons aan de wet. Uw gegevens delen wij alleen met medewerkers die uw aanvraag beoordelen. Met anderen delen wij uw gegevens alleen nadat u daar toestemming voor heeft gegeven. U leest meer over uw privacy en rechten in onze privacyverklaring.

Animaties van Indiveo en uw privacy

In onze gemeente werken we naast papieren folders ook met online animaties van Indiveo. Via de animatie krijgt u op een makkelijke manier informatie over belangrijke onderwerpen binnen de schuldhulpverlening. Uw consulent vraagt naar uw e-mailadres. Daarna krijgt u een e-mail van Indiveo met daarin een link naar de animaties en informatie die voor u klaar staat. Het e-mailadres dat uw consulent invult, wordt bewaard in een streng beveiligde database van Indiveo. Dit bewaren gebeurt om te kunnen achterhalen of de uitgezette e-mailopdrachten verstuurd zijn. Na dertig dagen wordt uw e-mailadres automatisch verwijderd. Op de website van Indiveo leest u meer over hoe zij omgaan met uw gegevens en privacy.