Hulp in het huishouden

  • Heeft u door een beperking moeite met het schoonhouden van uw woning of ander huishoudelijk werk? Zijn uw eventuele volwassen huisgenoten niet (volledig) in staat u hierin te helpen? Misschien komt u in aanmerking voor hulp in het huishouden via de Wmo.
  • Bent u mantelzorger en bent u door die mantelzorgtaken overbelast? Dan kunt u in aanmerking komen voor hulp in het huishouden voor mantelzorgers.
  • Wilt u weten of u in aanmerking komt voor hulp in het huishouden? Vul dan het formulier hieronder in. U heeft hiervoor uw DigiD nodig.
  • Op basis van uw antwoorden bekijken we of een maatwerkgesprek nodig is. Dit maatwerkgesprek kunt u zelf inplannen aan het eind van het formulier. Tijdens het gesprek kijken we of u in aanmerking komt voor hulp in het huishouden.
  • Door het personeelstekort bij de aanbieders van hulp in het huishouden kan het op dit moment langer duren voordat u hulp krijgt.
  • Lukt het niet digitaal? Bel ons dan op 14 0318. We stellen dan telefonisch een aantal vragen. Komt u in aanmerking? Dan plannen we een maatwerkgesprek in met een Wmo-consulent.
Hulp in het huishouden aanvragen

Om te verlengen is het belangrijk dat u ongeveer zes weken voor de einddatum contact met ons opneemt. Dit kan door te bellen naar 14 0318. De hulp in de huishouding die u krijgt, heeft altijd een einddatum. De datum staat in de besluitbrief die u van ons heeft gekregen.

Heeft u geen hulp in de huishouding meer nodig? En verloopt uw indicatie voor hulp in het huishouden binnen een maand? Dan geeft u dit rechtstreeks door aan uw zorgaanbieder. Duurt het langer dan een maand voordat uw indicatie voor hulp in het huishouden eindigt? Dan belt u ons op telefoonnummer 14 0318 om door te geven dat u geen hulp in de huishouding meer nodig heeft.

Wanneer u hulp in het huishouden krijgt, betaalt u een eigen bijdrage. Kijk voor meer informatie bij eigen bijdrage.

De overige kosten worden betaald door de gemeente. Om u inzicht te geven in de kosten kunt u hier de tarieven vinden.

Dit zijn de organisaties waarmee we een contract hebben afgesloten voor hulp in het huishouden:

Wij verwerken de volgende gegevens:

  • Uw melding
  • Datum van melding
  • Uw naam
  • Uw contactgegevens

Waarom vragen wij deze gegevens?

  • Voor het onderzoeken van uw ondersteuningsvraag
  • Om contact met u op te nemen

Hoe gaan wij om met uw gegevens?

Wij willen u goed ondersteunen. Daarom is het belangrijk dat wij uw situatie goed kennen. Wij bewaren daarom uw persoonlijke en medische informatie in een digitaal dossier. Wij beschermen uw gegevens en houden ons aan de wet. Uw gegevens delen wij alleen met medewerkers die uw ondersteuningsvraag beoordelen. Met anderen delen wij uw gegevens alleen nadat u daar toestemming voor heeft gegeven. Daar maken we alleen een uitzondering op bij een onveilige situatie voor u of uw omgeving. U leest meer over uw privacy en rechten op www.ede.nl/privacyverklaring.